Info over Hulp aan vluchtelingen in Enkhuizen

Nieuwe doelen1dinsdag 13 oktober 2015 21:44

Nu zaterdagochtend 17 oktober vanaf 9:30 's ochtends zal in de Nieuwe Doelen een bijeenkomst zijn over Hulp aan vluchtelingen in Enkhuizen. Dus heeft u een vraag of een initiatief die gaat over het bieden van hulp aan asielzoekers? U bent van harte welkom, wel moet u zich even aanmelden van te voren...

Er melden zich veel vluchtelingen in Europa, ook in Nederland. Gemeenten worden opgeroepen om te helpen bij de opvang van vluchtelingen en asielzoekers. “Vanuit onze verantwoordelijkheid zijn wij bereid om mee te helpen”, aldus het college van Enkhuizen.

Wat doet de gemeente Enkhuizen?

In overleg met de woningstichting wordt onderzocht of er versneld extra woningen gebouwd kunnen worden, waarin ook statushouders gehuisvest kunnen worden. Statushouders zijn asielzoekers met een verblijfsvergunning. Zo ontstaat er in de asielzoekerscentra weer ruimte voor nieuwe vluchtelingen. Wij zoeken ook naar mensen die statushouders kunnen begeleiden.

Kom naar de bijeenkomst!

De afgelopen tijd zijn er bij de gemeente meerdere initiatieven ingediend om vluchtelingen en asielzoekers te helpen. Ook zijn er veel vragen. De gemeente wil graag tijdens een bijeenkomst op zaterdag 17 oktober hierover in gesprek. U bent van harte welkom. Inloop is vanaf 9.30 uur, we starten om 10.00 uur.

Aanmelden

De gemeente wil weten hoeveel mensen naar de bijeenkomst komen. Meld u vooraf aan via e-mail: 17oktober@sed-wf.nl. Geef daarbij uw naam en adres door. Als u namens een organisatie aanwezig bent, dan dient u dit ook aan te geven. Aanmelden vooraf is verplicht.

Reacties op 'Info over Hulp aan vluchtelingen in Enkhuizen'