Over Hertenkamp, Heemtuin en Camping De Vest

hertenkampdonderdag 27 augustus 2015 13:58

Gelukkig werden er na alle onzekerheid vorig jaar nieuwe beheerders gevonden voor dit mooie werk. Afgelopen maand heeft raadslid Quasten antwoorden gekregen van het College over de voortgang en daar zijn we blij mee, want ook wij waren er benieuwd naar...

Afgelopen jaar was er veel onzeker rondom voortzetting van dit mooie werk toen Philadelphia had aangekondigd als beheerder te stoppen.Tot er een raadsbrief kwam december 2014 met goed nieuws, dat er nieuwe beheerders waren gevonden voor de komende 3 jaar namelijk de zorginstelling Leekerweide, WmoBuroFlo, Palito BV en deBaanbreker. En daar waren we erg blij mee als fractie en dat hebben we ook aangegeven in onze Beschouwingen afgelopen voorjaar

Tegelijk waren we ook wel erg benieuwd naar de voortgang. Het Hertenkamp had middels een prijsvraag al een nieuwe naam gekregen, namelijk Hertenkamp Het groene Hart. En ook over de organisatie is nu wat meer nieuws. Al kunnen niet direct alle antwoorden gegeven worden en documenten zoals er gevraagd werd, het blijft een samenwerking van meerdere organisaties. Uiteindelijk gaat het niet om mooie rapporten maar om het resultaat en dat lijkt de goede kant op te gaan, zie de Raadsbrief van augustus 2015.

En gister stond er een artikel 'Het moet zo min mogelijk kosten' in het Noordhollands Dagblad, enkele citaten hieruit:

"Natuurlijk heeft hij wel begrip voor het ongeduld van betrokken inwoners en politici in Enkhuizen. Maar het aanpakken van de hertenkamp, heemtuin en stadscamping De Vest zijn volgens manager Jan Fahner van Leekerweide projecten vande lange adem. ,,Het moet zo min mogelijk kosten."
"Fahner wijst op de afhankelijkheid van vrijwilligers en bedrijven. ,,Die willen heel veel belangeloos voor ons doen. Dan kun je welwensen neerleggen, maar geen eisen stellen..." "Momenteel zijn we samen met De Witte Schuur bezig met de aanleg van het natuurspeelplein..."
"Het wordt nu een theehuis met terras waar we ook bezoekers kunnen ontvangen. Een architect wil dat gratis voor ons ontwerpen.Prachtig, maar dat doet ze wel naast haar gewone werk. Dan kun je niet zeggen: het moet morgen klaar zijn..."

Dat laatste begrijpen we natuurlijk wel, maar toch blijven we benieuwd naar de verdere voortgang, want de gestelde drie jaar -tot eind 2017- zijn zo om!!

Meer hierover: