Prijsvraag: Duurzaam Enkhuizen in huis en tuin

Dienstblaadje-NS2woensdag 07 december 2016 21:45

Heeft u een mooi of creatief idee voor een meer duurzaam huishouden? Of juist een duurzaam tuinidee? Laat het horen op de kerstmarkt. Het beste idee wordt beloond met een NS Dienstblaadje gemaakt van gebruikte informatieborden, recycle product van “VerdraaidGoed”.

Komende vrijdag 9 december staat de ChristenUnie-SGP op de kerstmarkt in de Westerstraat in Enkhuizen. Graag ontvangen we praktische en duurzame ideeën bruikbaar voor in huis of voor de tuin. Alle ideeën zullen beoordeeld worden door een onafhankelijke jury op onder meer creativiteit en uitvoerbaarheid.

Nudge, slimmer douchen

Een mooi voorbeeld van vernieuwende manier om het waterverbruik beter in beeld te hebben is een Amphiro douchemeter. Deze meet het aantal liters water onder meer en ook de temperatuur ervan en zo krijgt u uw energieverbruik heel concreet in beeld. Nu zijn wij benieuwd naar meer mooie duurzame ideeen.

Verder zijn we heel benieuwd wat Enkhuizers vinden van duurzaamheid. Koop je wel eens iets bewust met het keurmerk Fairtrade zoals koffie of biologisch geteelde bananen of ecologische vaatwastabletten. Of juist niet? Of heeft u ideeen over wat er mist in Enkhuizen op dit gebied? En wat voor initiatieven zijn er nu eigenlijk al in Enkhuizen op duurzaam vlak?

Laat het ons weten en kom naar de Kerstmarkt 9 december en wij schenken u een heerlijk kopje fairtrade koffie, gesponsord door Het Coffy-Huys. Of juist een kopje thee en natuurlijk met iets lekkers erbij, gesponsord door Natuurvoedingswinkel Spruit. Beide winkels zijn gevestigd in de Westerstraat in Enkhuizen.

een NS Dienstblaadje van gerecycelde informatieborden

Ook kunt u altijd reageren via mail pietercusgp@gmail.com of via facebook of twitter. Inzendingen tot en met 10 december van dit jaar worden ook meegerekend voor de prijsvraag.

Wij horen graag van u!