Ondersteun petitie Plastic Soup Surfer: Voorkom plastic zwerfafval

plasticsoupsurferdinsdag 10 januari 2017 11:49

Ook u kunt deze petite nog ondersteunen tot 1 maart 2017! Er zijn nog 15.000 stemmen nodig.
Op onze stranden ligt veel zwerfplastic en kleine PET-flessen; met ernstige gevolgen voor het zeeleven. Door op kleine PET-flesjes statiegeld te heffen belandt er tot 80% minder als zwerfvuil in het milieu. Daarom heeft Merijn Tinga op een kiteboard van plastic flesjes de oversteek gemaakt naar Engeland.
Bekijk het interview onlangs met Merijn Tinga, de plastic soup surfer...

Met deze petitie wil de Plastic Free Sea Foundation via een burgerinitiatief de Tweede Kamer vragen statiegeld te heffen op kleine PET flesjes. Daarmee is het aandeel van dit type zwerfvuil in ons milieu en via rivieren in onze zeeën terechtkomt, direct terug dringen met 80% (volgens onderzoek).

Al jarenlang pleit ChristenUnie voor statiegeld, ook op kleine flesjes. Tweede Kamerlid Carla Dik Faber zei hierover onlangs nog: "De ChristenUnie ziet ook graag een uitbreiding van statiegeld naar kleine plastic flesjes. Waarom zouden we dit nog onderzoeken? Laat het niet zo zijn dat de Plastic Soup Surfer voor niets de oversteek naar Engeland heeft gemaakt."

Dus ook als fractie ChristenUnie-SGP in Enkhuizen willen wij deze petitie bij u onder de aandacht brengen.

Klik op onderstaande button en onderteken de petitie:

Herma Compaan

Meer hierover:

Plastic Soup surfer, de site

Reacties op 'Ondersteun petitie Plastic Soup Surfer: Voorkom plastic zwerfafval'